Dne 24.9. jsme v pražském hotelu Globus opakovali trénink „Právní minimum v nákupní praxi“. Tréninkem nás již tradičně provázel Mgr. Tomáš Hübner – odborník na obchodní právo a o své dlouholeté praktické zkušenosti se podělili Ing. Daniel Kubec a Ing. Petr Zajíček.
Účastníci se dozvěděli, jaké náležitosti by měla obsahovat smlouva, případně objednávka. Velmi diskutovanou záležitostí byla elektronická objednávka, která je dnes nedílnou součástí každodenní praxe. A s tím související výhody používání elektronického podpisu. Kdy a na základě čeho je uzavřena smlouva s dodavatelem – podpisem smlouvy, potvrzením objednávky, dodáním zboží atd.. Další součástí obchodního styku jsou všeobecné obchodní podmínky – jaké jsou jejich přednosti a případné nedostatky. Zda je dobré s dodavatelem uzavřít rámcovou smlouvu nebo se řídit VOP.
S nákupem souvisí i přeprava zboží - smlouva o přepravě věci nebo zasilatelská smlouva. Další téma jsou vady a reklamace zboží. Jak uplatnit reklamaci na skrytou vadu – podmínky nejlépe předem domluvit ve smlouvě. Dalším bodem tréninku byla náhrada škody a smluvní pokuta.
Tímto bychom chtěli ještě jednou poděkovat všem účastníkům, kteří přispěli ke skvělé atmosféře tréninku a přednášejícím za přínosné a praktické rady.