Pracovní právo a prodej podniku Přechod práv a povinností při změně zaměstnavatele 18.11.2009
Ve středu 18. listopadu proběhl odpolední seminář zaměřený na problematiku přechod práv a povinností při změně zaměstnavatele při prodeji podniku nebo jeho části.
Seminářem nás provázeli JUDr. Nataša Randlová a JUDr. Petr Hůrka, kteří vedli seminář simultánně a vzájemně se doplňovali při řešení praktických problémů.
Definovali jsme si co všechno může být převodem. Koupě, nájem – pokud se pokračuje v činnosti. Převzetí smluv se zákazníky, pokud přecházejí i zaměstnanci. Outsourcing, insourcing.
Probrali jsme vzájemnou smlouvu mezi převodcem a nabyvatelem. Zdůraznili jsme, že samotný převod není důvodem k ukončení pracovní smlouvy. Judikatura ESD nám nařizuje, že u výpovědi organizační důvody nemůžou být v souvislosti s převodem. Řekli jsme si, jaký je přechod práv a povinností pokud je stále běžící kolektivní smlouva. Jakou má možnost měnění interních předpisů nový zaměstnavatel? Co je to deliminační dohoda? Že kolektivní smlouva přechází v rámci přechodu práv a povinností a platí až do doby skončení její účinnosti. Jaká je informační povinnost? Jaké jsou sankce pokud ignoruji informování a projednání ad.
Rádi bychom tímto poděkovali všem účastníkům semináře za skvělou atmosféru a především přednášejícím za výborný a srozumitelný výklad této problematiky.